Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás, avagy SEO (Search Engine Optimization), ahogy a szakma hívja, egy olyan tevékenység, amely a weboldalt elemző keresőrobotok igényeinek történő megfelelést emeli a csúcsra. Ez azért szükséges, mert az emberek egy keresés során jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg, ami a Google esetében 8 találatot jelent. Ezen keresők közel fele az első találatra fog kattintani, de az első három találat elviszi a kattintások több mint kétharmadát. Viszont egy adott témára rengeteg találat lehet.
Jelenleg a SEO Magyarországon szinte teljes mértékben a Google keresőjére történik, mivel ezt használják a legtöbben. Tehát ez alapján a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell állítani.
A keresőoptimalizálás esetében a nem fizetett megjelenésekre, eredményekre helyezzük a hangsúlyt. Azonban van egy másik terület, a fizetett hirdetés. Ezt is a Google megjelenéseire hegyezzük ki a Google PPC (Pay-Per-Click) esetében, ahol kattintás alapon történik a fizetés a Google részére. Itt azért fizetünk, hogy adott kifejezésekre a mi tartalmunk jelenjen meg jó helyen a hirdetések között. De ez is függ a weboldalunk tartalmától és SEO értékétől, hogy a Google az első oldalra rakja, vagy csak hátrébb sorolja be. Ezt gyakran szokták SEA-nak, vagyis Search Engine Advertisingnak hívni. A két kategória együtt alkotja a SEM-et (Search Engine Marketing) vagyis a Keresőmarketinget. Ezzel a témával foglalkoznak az igazi online marketingesek.